Sunday 23 June 2013

Kebaikan Buah Blueberry liar / Wild Blueberry


Wild Blueberry atau Blueberry liar amat terkenal dengan buah yang tinggi dengan Antioksidan. Mengikut  ORAC (Kapasiti Menyerap Radikal Oksigen), Blueberry liar mempunyai dua kali ganda kapasiti antioksidan daripada blueberry yang ditanam, dimana ia mempunyai ciri-ciri anti radang yang boleh membantu melindungi diri kita daripada penyakit seperti kanser, penyakit jantung, kencing manis dan Alzheimer. 

Bukan itu sahaja, Ia juga amat baik untuk penjagaan mata dan mencegah masaalah selaput mata serta mampu mengawal kolestrol dalam badan kita.

Ini bermakna Blueberry Liar mempunyai lebih daripada apa yang diperlukan untuk memerangi penyakit dan anti penuaan.

Semasa menulis Blog ini, admin ada merujuk kepada beberapa laman sesawang tetapi ada dua laman sesawang ini yang admin amat tertarik dengan apa yang mereka cuba sampaikan tentang segala kebaikan yang ada :-
http://www.wildblueberries.com/
http://www.extension.org/pages/29490/health-benefits-of-blueberries-how-blueberries-affect-the-human-body





Rasa Blueberry liar yang segar ini agak masam-masam manis serta harganya juga agak mahal, kita di Malaysia ini mungkin tidak mampu megambilnya sebagai makanan tambahan kita setiap hari. Biasanya kita hanya memakan Blueberry yang telah diolah menjadi jem dan sebagainya.

So.. susah la nak cantik dan sihat macam nie? 

Pakar-pakar saintis kita telah berjaya dengan terciptanya Optiberry yang menggabungkan 6 jenis buah-buahan Berry ini dalam hanya satu tablet hebat dengan harga yang sangat berpatutan. Ia sangat Hebat, bukan sahaja kerana harganya dan juga gabungan 6 buah2an Berry dalam 1 tablet, tetapi tahukah anda, 1 tablet Optiberry bersamaan 1kg buah2an Berry.. Wow!!! Ia Hebat bukan???

Jadi tidak apa yang perlu anda fikirkan lagi.. Mulakan hidup yang sihat dengan Optiberry! Hebat ^_^




“We’ve always known that fruits and berries, such as Wild Blueberries are good for you and now the science is mounting to prove it.”

Susan Davis, MS, RD – Wild Blueberry Nutrition Advisor









Untuk Maklumat Lanjut / Pertanyaan / Tempahan ,
Call/ SMS/ Whatsapp : -
012-3383107 / 03-61893744




2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...